“Bir Ömür Arif Keskiner” belgeselinin ilk gösterimi Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Evi’nde yapıldı
Film yapımcılığının yanı sıra gazetecilik, oyunculuk, film yönetmenliği de yapan Türk sinemasının en özgün sinemacılarından “Çiçek Arif” lakaplı Arif Keskiner’in yaşamını anlatan “Bir Ömür Arif Keskiner” belgeselinin ilk gösterimi Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Evi’nde yapıldı.
Gazeteci, oyuncu, yayınevi müdürü, sinema muhabiri, film yönetmeni, fotoromancı ve film yapımcısı olan, Türk sinemasının en özgün sinemacılarından ve Yeşilçam’ın neredeyse tüm önemli isimleriyle yollarının bir şekilde kesiştiği “Çiçek Arif” lâkaplı Arif Keskiner’i yaşamı belgesele konu oldu. Yapımcılığını ve yönetmenliğini Baran Seyhan’ın yaptığı belgeselin ilk gösterimi, İstanbul’un Şişli ilçesinde bulunan Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Evi’nde dün yapıldı. Gösterime, Keskiner’in hayranlarının ve sevenlerinin yanı sıra CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu ve CHP İstanbul Milletvekili Turan Aydoğan da katıldı.
“İZLEYEN HERKESE FARKLI BİR IŞIK TUTACAKTIR”
Gösterim öncesinde duygularını dile getiren Kaftancıoğlu, “Sadece Arif Keskiner’in ömrü değil, yaşadığı ve yaşamakta olduğu sürecin bütüncül olarak gözlemlemek, o tarihi Keskiner’in gözünden yaşadıkları üzerinden yorumlama açısından ele aldığımızda beni çok heyecanlandıran bir durum. Çünkü geçmişte, bizim gençliğimize denk gelen dönemlerde bir Arif Keskiner, onun mücadelesi, yaşamı ve o kuşak insanların mücadelesini bilen ve o mücadele önünde saygıyla eğilen biri olarak, bu gece bu belgeselde bunu hissetmenin ve izleyecek olmanın heyecanını yaşıyorum. Bu belgeseli izleyecek olan seyircilerimize, zaten bana göre mesaj vermeye gerek yoktur. Onlar belgeselden o mesajı alacaktır ama ben şunu söyleyebilirim; bence izleyecek olan herkese farklı bir bakış, farklı ışık tutacaktır” dedi.
ARİF KESKİNER KİMDİR
Renkli hayat hikayesi Osmaniye’de 1938’de başlayan ve Beyoğlu’nun Yeşilçam Sokağı’na uzanan Arif Keskiner, 2018’de yapılan 37. İstanbul Film Festivali’nden Sinema Onur Ödülü’nü aldı. Keskiner, 1959’da Osman Nuri Ergün’ün çektiği Cilalı İbo Perili Köşkte filminde postacı rolüyle sinemaya ilk adımını attı. 1971’de sinemacı olmaya karar verdi ve Ekta Film’i kurdu. 1972’de yapımcı olarak ilk filmi olan Bela Mustafa’nın yönetmenliğini Fevzi Tuna yaptı. Yapımcı olarak Türk sinemasına kazandırdığı benzersiz filmler arasında Otobüs (Tunç Okan), Kapıcılar Kralı (Zeki Ökten), Selvi Boylum Al Yazmalım (Atıf Yılmaz), Maden (Yavuz Özkan), Köşeyi Dönen Adam (Atıf Yılmaz), “Bay Alkolü Takdimimdir” TRT dizisi, senaryosuna da katkıda bulunduğu Piyano Piyano Bacaksız (Tunç Başaran) sayılabilir.
Filmciler Kooperatifi’ni kurarak Yeşilçam’da karaborsayı ortadan kaldıran başkan oldu. SESAM’da başkan yardımcılığını sürdürdüğü sıralarda Türker İnanoğlu ve Tanju Gürsu ile birlikte TBMM’deki komisyon toplantılarına katılarak Sinema Yasası’nın çıkartılmasını sağladı. Sıraselviler’deki yazıhanesinde, herkesin “Çiçek Bar” ya da “Arif’in Yeri” dediği, tüm sinemacıların ve sanatçıların uğrak yeri olan Sinema Sevenler Derneği Lokali’ni açtı. Çiçek Gibi, Yine mi Çiçek, Elbette Çiçek ve Binbir Renk Binbir Çiçek isimli dört kitapta tüm geçmişini yazarak anlattı.